Zitat:
Zitat von
pixelschubser
Dazu wollte ich die ganzen Tage bereits mal was schreiben.
Hat jetzt nicht direkt was mit dem Maßnahmen zu tun, sondern eher mit der Zwangsbeatmung von Leuten.
Bei meiner Schulter-OP bekam ich eine Vollnarkose und wurde via Intubierung beatmet. Das Einführen des Tubus habe ich gar nicht mehr mitbekommen.
Was ich aber mitbekam war, dass ich im Aufwachprozess nach der OP den Tubus noch im Hals hatte und die Maschine noch am Laufen war. Und zwar völlig entgegen meinem natürlichen Atemrythmus. Heißt, ich wurde aufgepumpt und zwangsweise sog mir die Maschine wieder die Luft aus der Lunge. Das machte echt Angst, denn du kannst nichts dagegen tun. Das Gefühl der Atemnot war sehr präsent. Ich bin vorrangig Nasenatmer und das ging überhaupt nicht.
Nebenher hatte sich wärend der ganzen Prozedur(Und das war nur ne knappe Stunde.) ne ganze Menge Schleim in der Lunge gesammelt, der in dem Moment rauskam, als der Tubus gezogen wurde. Waren wohl so um die zwei Nierenschalen.
Zu dem Zeitpunkt war ich bereits wieder wach. Sehr krasses Gefühl.
Was mag wohl den Zwangbeatmeten in der Coronazeit so widerfahren sein?!
Mord durch das Gesundheitssystem. Ertrunken in den Flüssigkeiten der Lunge.
Zitat:
Abstract
Mechanical ventilation is the cornerstone of the Intensive Care Unit. However, it has been associated with many negative consequences. Recently, ventilator-induced brain injury has been reported in rodents under injurious ventilation settings. Our group wanted to explore the extent of brain injury after 50 h of mechanical ventilation, sedation and physical immobility, quantifying hippocampal apoptosis and inflammation, in a normal-lung porcine study. After 50 h of lung-protective mechanical ventilation, sedation and immobility, greater levels of hippocampal apoptosis and neuroinflammation were clearly observed in the mechanically ventilated group, in comparison to a never-ventilated group. Markers in the serum for astrocyte damage and neuronal damage were also higher in the mechanically ventilated group. Therefore, our study demonstrated that considerable hippocampal insult can be observed after 50 h of lung-protective mechanical ventilation, sedation and physical immobility.
Conclusion
In our preclinical model, 50 h of lung-protective MV, sedation and immobility in the supine position were associated with neurological injury, characterized by a net loss of hippocampal cells. Elevated levels of apoptosis overwhelmed the compensatory higher level of neurogenesis, along with greater hippocampal inflammation as well as greater levels of markers in the serum for neuronal damage and astrocyte damage.
Scheint schlecht zu sein für Körper und Hirn. Hirnschaden.
Zitat:
Instead, COVID-19 patients were more likely to develop ventilator-associated pneumonia (VAP) and for longer periods. Cases where VAP didn’t respond to treatment were significant in terms of the overall mortality rates in the study.
Zitat:
A new analysis suggests that a high percentage of people who required help from a ventilator due to a COVID-19 infection also developed secondary bacterial pneumonia. This pneumonia was responsible for a higher mortality rate than the COVID-19 infection.
So while COVID-19 may have put these patients in the hospital, it was actually an infection brought on by the use of a mechanical ventilator that was more likely to be the cause of death when this infection didn't respond to treatment.