Zitat Zitat von Esreicht! Beitrag anzeigen
Mich hat schon immer die Nachricht und nicht der Überbringer interessiert. Deshalb erwarte ich auch von Mitforisten konkrete, inhaltsbezogene Stellungnahmen zum Inhalt. Stünde diese Nachricht auch in der mit dem Großkapital der SPD-Arbeiterverräterpartei finanzierten FR, würde ich sie zur Kenntnis nehmen und evtl. weitere Quellen suchen, nicht aber von vorneherein ablehnen!

Hier nun eine auch für einfältige Systemlinge unanfechtbare Quelle:

Jetzt vielleicht dazu eine konkrete, inhaltlich bezogene Stellungnahme?

kd
Dazu gibt es tatsächlich eine Antwort:

Research suggests Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine reprograms innate immune responses

By [Links nur für registrierte Nutzer]May 10 2021
Researchers in The Netherlands and Germany have warned that Pfizer-BioNTech’s coronavirus disease 2019 (COVID-19) vaccine induces complex reprogramming of innate immune responses that should be considered in the development and use of mRNA-based vaccines.
Jorge Domínguez-Andrés and colleagues say that while the vaccine has been shown to be up to 95% effective in preventing infection with severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) and subsequent COVID-19, little is known about the broad effects the vaccine may have on the innate and adaptive immune responses.
In the current study ([Links nur für registrierte Nutzer]*), the research team from Radboud University Medical Center and Erasmus MC in the Netherlands, and the Helmholtz-Centre for Infection Research (HZI), Hannover Medical School (MHH), and the University of Bonn, in Germany, confirmed [Links nur für registrierte Nutzer] BNT162b2 vaccination at inducing effective humoral and cellular immunity against several SARS-CoV-2 variants.
[Links nur für registrierte Nutzer]